close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

בלי להיתקע בכביש: איך תדעו שיש בעיה במצבר שלכם?

מערכת שורשא תמוז, תשעז25/06/2017

כל חלק וחלק ברכב שלכם הוא חלק חיוני התורם לתפקוד התקין, אך יחד עם זאת ניתן עדיין להצביע על חלק אחד שבלעדיו הרכב שלכם פשוט לא יכול: מצבר לרכב

תגיות:
צילום: shutterstock
אחת המכונות המובילות ששינו את פני האנושות היא ללא ספק הרכב הפרטי שלכם. בכל בוקר מחדש, עם יציאתכם אל מקום העבודה, אתם עולים על המכונה שמשרתת אתכם על הצד הטוב ביותר. התלות במכונה הזו כל כך גדולה, עד שאתם לא יכולים לדמיין את עצמכם עם רכב שאינו מניע או כזה שהנסיעה בו אינה "חלקה". כל חלק וחלק ברכב שלכם הוא חלק חיוני התורם לתפקוד התקין, אך יחד עם זאת ניתן עדיין להצביע על חלק אחד שבלעדיו הרכב שלכם פשוט לא יכול: מצבר לרכב. כדי למנוע מקרים בהם הרכב שלכם לפתע מפסיק לעבוד, עליכם להיות קשובים למצבר שלכם. איך ניתן לזהות בו תקלה?

הנסיעה שלכם קטועה? בודקים מה מקור הבעיה
הנסיעה שלכם ברכב הפרטי צריכה להיות נסיעה חלקה. הרכב מנייד אתכם בכל יום ממקום למקום כך שאתם מכירים את דפוס פעולתו היטב. במקרה ואתם עולים על הרכב שלכם ומרגישים כי הנסיעה ברכב קטועה - מעין נסיעה המדמה לחיצה על הברקס לצד לחיצה על הגז, סביר כי ישנה בעיה מכיוון המצבר שלכם. נסיעה קטועה אינה בטיחותית וההמלצה הברורה היא לא להמשיך לנסוע, אלא לבדוק את הרכב. מצברים המון פעמים מתגלים כמקור לבעיה, כך שכדאי להתחיל את הבדיקה בהם.

לא נשארים אדישים לרעשים מכיוון המצבר
חלק בלתי נפרד מהנסיעה החלקה שלכם היא גם נסיעה ללא רעשים מכיוון המצבר. מאחר ואתם נוהגים ברכב בתדירות גבוהה, אתם מודעים לכך שהסאונד היחיד שנשמע לאורך הנסיעה שלכם הוא המוזיקה המנעימה את זמנכם. במידה ואתם שומעים לאורך הנסיעה שלכם רעשים שאינם מוכרים לכם, גשו למוסך הקרוב לבדוק את המצבר שלכם. אם אתם מכירים את הרעשים הללו והם כבר הוכתרו כרעשים המעידים על אי תקינות המצבר, תוכלו פשוט ליהנות משירות של מצברים המגיעים עד לפתח הבית שלכם.

סדקים או קורוזיה? לא מבזבזים זמן
ישנם הנהגים שמגלים אחריות גדולה יותר והם בודקים אחת לתקופה את נראות המצבר שלהם. מדוע חשוב לעשות זאת? משום שקורוזיה על המצבר, סדקים או שברים הניכרים בו, יכולים לפגוע ישירות בתפקוד המצבר שלכם. ההמלצה היא כי מספיק לבדוק אחת לתקופה את חזות המצבר כל עוד הוא מתפקד כראוי.

ומה עושים אם הרכב שלכם פשוט לא מניע?
עד כה ציינו מעין "תרופות מנע" שהתכלית שלהן היא לסייע לכם למנוע מקרים בהם אתם נתקעים עם הרכב שלכם. מה קורה במידה ואתם אכן נתקעים עם הרכב שלכם בעקבות מצבר שאינו תקין שלא מאפשר לכם להניע את הרכב? לשמחתכם, ישנו כיום שירות של מצברים המגיעים עד אליכם. שירות שכזה מאפשר לכם להחליף את המצבר שלכם מבלי לצאת מהבית ומבלי לחפש נהג די אדיב שיסייע לכם בהנעת הרכב עם כבלים.
הוסף תגובה
צילום: shutterstock
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה